Konspekt zajęć świetlicowych

 

Temat: Nauka rysowania motyla „ krok po kroku”.

 

Cel główny:

 nauka różnych sposobów rysowania motyla i symetrycznego malowania jego skrzydeł.

 

Cele szczegółowe:

·       dzieci wiedzą co to jest oś symetrii.

·       poznają ciekawe wiadomości o motylach.

·       uczą się wrażliwości na piękno przyrody.

·       odważnie łączą jaskrawe barwy tworząc przepiękne motyle.

rozwijają swoje umiejętności plastyczne.

 

Metody pracy: problemowa, pokaz, rozmowa, czytanie, działanie praktyczne.

 

Formy pracy: indywidualna

 

Środki dydaktyczne: ilustracje motyli pokazujące kolejne etapy rysowania, pocztówki i znaczki z motylami, „Świerszczyk 15/16” z 2001 r. , „O.K.” nr 10 z 1999 r., Encyklopedia Powszechna .

 

 

Przebieg zajęcia:

 

1.    Odczytanie zagadki:

 Skrzydełka mam, jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem.

     I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem.(motyl)

 2.    Czytanie ciekawostek o motylach:

·       budowa

·       rozwój

·       gatunki

·       występowanie

3.    Dzieci oglądają albumy z motylami, znaczki, pocztówki itp.

4.    Nauczycielka pokazuje kilka sposobów symetrycznego rysowania motyla.

5.    Dzieci próbują samodzielnie narysować motyle.

6.    Zaznaczają wzdłuż tułowia motyla oś symetrii poprzez zagięcie kartki.(na każdej połowie kartki jest jedno skrzydło z połową tułowia).

7.    Malują farbami tylko jedną połowę motyla i składają kartkę, tworząc symetryczne odbicie na drugim skrzydle motyla.

8.    W rytm muzyki poruszają się, naśladując lot motyla.

9.    Oglądają i oceniają swoje prace, w razie potrzeby dokonują korekty.

10.          Porównują swoje motyle z wcześniej oglądanymi.

 

11.          Wystawa prac w kąciku plastycznym.

12.          Ewaluacja.

13.          Sprzątanie stanowisk „ małych artystów”.

 

                                     Konspekt opracowała:

Anna Kurosz – wychowawca świetlicy

PSP nr 18 w Radomiu ul. Ofiar Firleja 14

 




Jeżeli chcesz powrócić do spisu "publikacji" kliknij na gruchę!
powrót na stronę